Na ons bezoekje aan de boomgaard hadden we duidelijk gezien hoe de peren en aardbeien groeien.
In de klas gingen we aan de slag om een perenboom te knutselen. De kruin van de boom stempelden we met een badspons. De peren kleefden we op de boom, waarbij we tegelijk de kleeftechniek en de puzzeltechniek oefenden.
We rolden bolletjes van plasticine en speeldeeg met appelgeur en plakten die op kleikaarten.
De ronde vorm kwam ook terug in onze schrijfdans, waar we oefenen om onze fijne motoriek en onze pols zo soepel mogelijk te maken.
We speelden allerlei spelletjes waarbij we gingen raden welk fruit er verstopt zat a.h.v. kijken, ruiken of voelen.
Tijdens de eerste week van ons thema beperkten we ons tot het verkennen van appels en peren. In de tweede week gingen we in de Lidl op zoek naar ander fruit : druiven, kiwi's, bananen en pruimen. We bekeken de vorm van het fruit goed en gingen het uiteraard ook eens proeven.
Tijdens onze godsdienstmomentjes luisterden we naar het verhaal van het verloren schaapje en we knutselden schaapjes voor op het bord in de inkomhal.
Als slot van het thema maakten we heerlijke fruitsalade klaar.
Het verhaal 'Anna eet graag fruit' loodste ons mee doorheen dit thema.
Een smul-thema !😉
Een zalige dag aan zee!
Vandaag beleefden we de meest fantastische dag in de Panne. Kijk maar mee!
-
Dag iedereen! Welkom op onze blog! Vandaag was het de eerste schooldag... spannend! We zaten al eens in de kring, zongen al enkele lied...
-
We mochten een bezoek brengen aan de brandweerkazerne van Lokeren. We kregen veel uitleg, hoorden spannende verhalen, zagen de kledij en de ...